سنگ چيني

۹ بازديد

سنگ چيني

سنگ چيني را مي‌توان يكي از خانواده سنگ‌هاي مرمريت دانست. چرا كه اين سنگ نيز يكي از سنگ‌هاي آهكي دگرگون است. در واقع به مرمريت‌هاي دانه ريزي كه بافت‌شان بلوري بوده و داراي شفافيت است، در اصطلاح سنگ چيني يا سنگ كريستال گفته مي‌شود. قيمت سنگ چيني با توجه به عوامل مختلفي تعيين مي‌شود. اين سنگ نسبت به بسياري از انواع مرمريت قيمت پايين‌تري دارد.

انواع سنگ چيني

سنگ چيني انواع مختلفي داشته و به همان نسبت ويژگي‌ها و قيمت متفاوتي نيز دارد. از انواع مهم اين سنگ مي‌توان موارد زير را نام برد:

  •  چيني نيريز
  •  چيني ازنا
  • چيني سفيد اليگودرز
  • چيني سفيد لايبيد
  •  چيني سلماس
  • چيني سيرجان

اين سنگ‌ها با توجه به معدن‌هاي مختلفي كه از آن‌ها استخراج مي‌شوند، هر يك ويژگي منحصر به فرد خود را دارند.

اما عموماً سنگ‌هاي چيني نسبت به ديگر انواع مرمريت جذب آب كمتري دارد و اين موضوع به دليل تراكم بيشتر در ساختار آن است. اين سنگ در ابعاد مختلفي همچون 40×40، 40طولي و اسلب استخراج مي‌شود و به همين نسبت قيمت‌هاي متنوعي دارد.

قيمت اين سنگ همچنين به رنگ بافت آن و يكنواخت بودنش وابسته است. اين سنگ معمولاً در تم‌هاي رنگي روشن يافت مي‌شود و در بافت آن رگه‌هايي با رنگ‌هاي مختلف مشاهده مي‌شوند.

به دليل تراكم بالاي اين سنگ ساب پذيري آن بالا بوده و همين موضوع باعث مي‌شود سنگ صيقلي‌تر و زيباتر باشد.

كاربردها و عوامل موثر بر قيمت

كم بودن ميزان تخلخل باعث شده است مقاومت فشاري و همچنين مقاومت سايشي اين سنگ بالا باشد. به همين دليل استفاده از اين سنگ به عنوان سنگ كف ساختمان انتخابي مناسب تلقي مي‌شود. از سوي ديگر جذب آب پايين اين سنگ اين امكان را فراهم آورده است كه بتوان آن را در نقاطي كه رطوبت وجود دارند نيز به كار برد.

اين ويژگي‌ها استفاده از سنگ چيني به عنوان سنگ نما را ممكن كرده‌اند. اين سنگ با زيبايي خاص خود و با خاصيتي كه در عبور نسبي و انعكاس نور دارد زيبايي نماي خارجي و داخلي ساختمان را چندبرابر مي‌كند.

خريد سنگ چيني با قيمت مناسب و بهترين كيفيت

اگر به دنبال خريد سنگ چيني با كيفيت هستيد، گزينه‌هاي مختلفي پيش روي‌تان است. همان‌طور كه ديديد اين سنگ انواع مختلفي داشته و هر يك از اين سنگ‌ها از نظر طرح و رنگ و ديگر ويژگي‌ها با ديگري متفاوت است.

اين موضوع سبب تنوع در بين اين سنگ‌ها شده و شما مي‌توانيد با توجه به نما و معماري ساختمان خود طرح مورد نظرتان را انتخاب و خريداري كنيد. در هنگام خريد انواع سنگ مرمريت بهتر است به نكات مهمي از جمله اطمنيان از اصل بودن سنگ توجه كنيد. همچنين براي داشتن خريدي به صرفه حتماً سنگ را به صورت اينترنتي و از طريق فروشگاه‌هاي آنلاين معتبر خريداري كنيد.

سنگ گرانيت مشكي

۱۱ بازديد

سنگ گرانيت مشكي از مقاومت و كيفيت بسيار بالايي برخوردار بوده و براي سطوح داخلي و خارجي و نماي ساختمان قابل استفاده است.

استان اصفهان يكي از صنعتي ترين شهرهاي ايران بوده و شهر نطنز نيز توليد كننده انواع سنگ هاي ساختماني گوناگون است. سنگ گرانيت نطنز شهرت خاصي داشته و پاسخگوي بازارهاي داخلي و خارجي نيز است.

سنگ گرانيت نطنز از اين جهت اهميت دارد كه ميزان خلوص اين سنگ بسيار بالا بوده و با سنگ هاي خارجي نيز قابل رقابت است. شهر نطنز به علت داشتن معادن سنگ بسيار معروف مي باشد.

علت استحكام و مقاومت بالاي سنگ گرانيت مشكي وجود سيليس در ساختار اصلي آن است و به دليل استحكام بالاي اين نوع سنگ، در نماي ساختمان و در محيط هاي مختلف قابل مصرف مي باشد.

اين سنگ ها از توده هاي مذاب تشكيل شده و بر اثر فوران هاي شديد آتشفشاني پديد آمده اند. بر روي سنگ گرانيت مشكي پرداختهاي مختلفي انجام ميگيرد كه در وبسايت سنگ سروش انواع پرداخت سنگ قيد شده است. به عمل تغيير روي سنگ، فيشينگ يا پرداخت مي گويند.

يكي از زيباترين انواع پرداختها، پرداخت فليم است و به سنگ گرانيتي كه پرداخت فليم بر روي آن اعمال شده باشد گرانيت فليم مي‌گويند. پرداخت فليم به معناي سوزاندن و آتش زدن سنگ گرانيت با حرارت مستقيم مي باشد.

معمولا اين كار را به اين علت انجام مي‌دهند تا از لغزندگي سنگ ها در سطوح مختلف از جمله ورودي خانه ها و پله ها بكاهند. اگر به فكر داشتن يك نماي بسيار شيك و جذاب و مقاوم هستيد، مي توانيد از سنگ گرانيت مشكي استفاده نماييد.

اين سنگ براي ديوارهاي داخلي و بيروني ساختمان، كف و پله قابل استفاده مي باشد. لازم به ذكر است كه اين سنگ آب كمي جذب كرده و از سختي و مقاومت بالايي برخوردار است

سنگ گرانيت مشكي در محيط هاي مختلف از جمله پاساژها و مراكز خريد، اسكله ها و پياده روها، نماي داخلي و خارجي ساختمان نيز قابل استفاده است. براي اينكه بتوانيد نماي مورد نظر را بسيار جذاب و چشمگير نماييد، نياز هست تا روي سنگ گرانيت مشكي، فينيشينگ انجام بدهيد.

فيشينگ سنگ گرانيت براي استفاده در فضاهايي است كه شكل و شرايط خاصي دارند.

سنگ گرانيت مشكي بسيار مقاوم و باكيفيت بوده و در ساختمان ها استفاده مي شود

بسياري از افراد از اين نوع سنگ به دليل مقاومت بالايي كه نسبت به جذب آب و رطوبت دارند در حمام و سرويس بهداشتي استفاده مي كنند.

 يكي از دلايل استفاده از اين نوع سنگ، سازگاري و تطابق با ساير عناصر داخلي خانه از جمله كف، ديوارها، كابينت و سينك ظرفشويي مي باشد. گفتني است كه اين سنگ ها به راحتي با آب و صابون قابل شستشو بوده و مراقبت از آن ها نيز آسان است. در ذيل به كاربرد و ويژگي هاي اين نوع سنگ اشاره كرده و توضيحاتي را در اين خصوص به شما مي دهيم.

بررسي مزاياي سنگ گرانيت مشكي

در اين قسمت به مزاياي گرانيت مشكي پرداخته و درباره كاربرد اين سنگ نيز مطالبي را بيان مي كنيم:

  • اين سنگ ها بسيار مقاوم بوده و به همين دليل در نماي داخلي و خارجي ساختماني قابل استفاده هستند
  • در برابر حرارت و دماي بالا مقاوم بوده و در بسياري از محيط ها قابل نصب مي باشد
  • از زيبايي و جذابيت خاصي برخوردار بوده و نسبت به آب و رطوبت نيز مقاوم هستند
  • قابليت تطبيق با مواد و مصالح ديگر را داشته و به راحتي در محيط هاي مختلف قابل اجرا است
  • مواد استفاده شده در اين نوع سنگ تجديد پذير بوده و براي محيط زيست مضر نيست

به طور كلي اين سنگ در محيط هاي مختلفي قابل استفاده است. مقاومت، كيفيت بالا، انعطاف پذيري و تطابق با محيط هاي مختلف و هم چنين زيبايي اين نوع سنگ، باعث شده است كه بسياري از افراد به استفاده از اين نوع سنگ بپردازند.

اين سنگ ها صيقل پذيري خوبي داشته و به شكل هاي مختلف نيز در مي آيند. معمولا از اين نوع سنگ ها در سنگ فرش ها، پياده روها و فضاي داخلي و خارجي (نماي ساختمان) استفاده مي كنند.

همچنين قابل ذكر است كه سنگ گرانيت مشكي به دليل ويژگي ها و كاربرد خاصي كه دارد، گران تر از ساير سنگ هاي معدني است.

سنگ گرانيت مشكي بسيار زيبا و شيك بوده و سازگاري خوبي با محيط هاي مختلف دارند

 در حالت كلي سنگ گرانيت به صورت متنوع و با رنگ هاي مختلف قرمز، سفيد، سياه و... در بازار موجود مي باشد و هر شخص متناسب با محيط و سليقه خودش مي تواند از اين نوع سنگ ها استفاده نمايد.

 در مورد رنگ گرانيت مشكي  بايد بگوييم كه اين رنگ از بين نرفته و به صورت ثابت بر روي سنگ باقي مي ماند. معمولا اين نوع سنگ را از چندين معدن به دست آورده و با ايجاد تغييرات زيادي بر روي آن ها، به بازار ارائه مي دهند. قبل از خريد اين سنگ ها حتما اطلاعات كافي در مورد آن ها كسب كرده و متناسب با محيط مورد نظر، خريد خود را انجام دهيد