سنگ چيني

انواع سنگ

سنگ چيني

۱۰ بازديد

سنگ چيني

سنگ چيني را مي‌توان يكي از خانواده سنگ‌هاي مرمريت دانست. چرا كه اين سنگ نيز يكي از سنگ‌هاي آهكي دگرگون است. در واقع به مرمريت‌هاي دانه ريزي كه بافت‌شان بلوري بوده و داراي شفافيت است، در اصطلاح سنگ چيني يا سنگ كريستال گفته مي‌شود. قيمت سنگ چيني با توجه به عوامل مختلفي تعيين مي‌شود. اين سنگ نسبت به بسياري از انواع مرمريت قيمت پايين‌تري دارد.

انواع سنگ چيني

سنگ چيني انواع مختلفي داشته و به همان نسبت ويژگي‌ها و قيمت متفاوتي نيز دارد. از انواع مهم اين سنگ مي‌توان موارد زير را نام برد:

  •  چيني نيريز
  •  چيني ازنا
  • چيني سفيد اليگودرز
  • چيني سفيد لايبيد
  •  چيني سلماس
  • چيني سيرجان

اين سنگ‌ها با توجه به معدن‌هاي مختلفي كه از آن‌ها استخراج مي‌شوند، هر يك ويژگي منحصر به فرد خود را دارند.

اما عموماً سنگ‌هاي چيني نسبت به ديگر انواع مرمريت جذب آب كمتري دارد و اين موضوع به دليل تراكم بيشتر در ساختار آن است. اين سنگ در ابعاد مختلفي همچون 40×40، 40طولي و اسلب استخراج مي‌شود و به همين نسبت قيمت‌هاي متنوعي دارد.

قيمت اين سنگ همچنين به رنگ بافت آن و يكنواخت بودنش وابسته است. اين سنگ معمولاً در تم‌هاي رنگي روشن يافت مي‌شود و در بافت آن رگه‌هايي با رنگ‌هاي مختلف مشاهده مي‌شوند.

به دليل تراكم بالاي اين سنگ ساب پذيري آن بالا بوده و همين موضوع باعث مي‌شود سنگ صيقلي‌تر و زيباتر باشد.

كاربردها و عوامل موثر بر قيمت

كم بودن ميزان تخلخل باعث شده است مقاومت فشاري و همچنين مقاومت سايشي اين سنگ بالا باشد. به همين دليل استفاده از اين سنگ به عنوان سنگ كف ساختمان انتخابي مناسب تلقي مي‌شود. از سوي ديگر جذب آب پايين اين سنگ اين امكان را فراهم آورده است كه بتوان آن را در نقاطي كه رطوبت وجود دارند نيز به كار برد.

اين ويژگي‌ها استفاده از سنگ چيني به عنوان سنگ نما را ممكن كرده‌اند. اين سنگ با زيبايي خاص خود و با خاصيتي كه در عبور نسبي و انعكاس نور دارد زيبايي نماي خارجي و داخلي ساختمان را چندبرابر مي‌كند.

خريد سنگ چيني با قيمت مناسب و بهترين كيفيت

اگر به دنبال خريد سنگ چيني با كيفيت هستيد، گزينه‌هاي مختلفي پيش روي‌تان است. همان‌طور كه ديديد اين سنگ انواع مختلفي داشته و هر يك از اين سنگ‌ها از نظر طرح و رنگ و ديگر ويژگي‌ها با ديگري متفاوت است.

اين موضوع سبب تنوع در بين اين سنگ‌ها شده و شما مي‌توانيد با توجه به نما و معماري ساختمان خود طرح مورد نظرتان را انتخاب و خريداري كنيد. در هنگام خريد انواع سنگ مرمريت بهتر است به نكات مهمي از جمله اطمنيان از اصل بودن سنگ توجه كنيد. همچنين براي داشتن خريدي به صرفه حتماً سنگ را به صورت اينترنتي و از طريق فروشگاه‌هاي آنلاين معتبر خريداري كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.